sammanfattning av lovet, typ

Jullov brukar inte vara såhär roliga, måste jag säga. Man brukar ju mest vara hemma med familjen, slappa och bara njuta av att ha ledigt. Så har inte detta lovet varit alls, skulle jag vilja påstå. Visst har vi slappat och umgåtts med familjen, men mest av allt har vi åtta umgåtts. Aidin, Dzejnan, Tommy, Ekis, Sanel, Becka, Sara och jag. Allihopa är sjukt goa personer, och det har verkligen varit toppen att få umgås med dem. Det började den 22 december, dagen då jag tog mitt körkort. Vi hade planerat att åka pulka, så på kvällen träffades vi ett gäng och åkte i Junkisbacken. Kallt och kul! Efteråt käkade vi pizza och bestämde oss för att ses igen. Nästa gång blev måndagen efter julhelgen, då vi tände en eld och grillade korv, åkte pulka (eller egentligen åkte vi presenning) och umgicks. Efteråt åkte vi hem till Tommy och mös hela kvällen och sov där. Riktigt kul, här började alla lära känna varandra lite liksom och kunde slappna av. Det vi märkte redan då som är så himla grymt med dem är att man kan verkligen slappna av och bara vara sig själv. Man behöver inte spela.

Efter detta var det nyår, och även den kvällen slutade hos Tommy med efterfest och att vi sov där, haha. Efter det har vi träffats regelbundet, alla har inte alltid varit med men alltid någon kombination av oss åtta. Senast var igår, men då var vi bara fem av oss plus några andra tokar.
-
Ganska sorgligt att lovet är slut nu för det känns som slutet på det roliga liksom. Men vi får inte låta det förstöra, ska försöka hålla ihop iallafall. Det lär ju bli svårare nu med läxor och allt men det får bara funka. Det måste det. Det sjukaste med att börja nu är att det är sista terminen. Sista! Hur är det möjligt att allt gått så fort?! Fattar inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0