Gossip

Igår började skolan igen, och jag började dagen med att försova mig.. Kom försent till alla dagens lektioner, vilket faktiskt inte är så svårt som det låter ;). På ett av hålen satt jag & pratade med bl.a. Amelie, och mest så pratade vi ju såklart om folk. Efteråt har jag tänkt mycket på det; vad vi dömmer folk! Här i Tranås så går det helt enkelt inte att göra något i hemlighet, så fort det hänt något vet hela Tranås om det inom bara några dagar. Tänk alla människor vi dömmer utan att ens försöka ge dem en chans! När jag kom hem satte jag mig med skolkatalogen och kollade på folk, och man vet mycket mer än vad man tror om de flesta.. Jag är säker på att det är såhär ungefär överallt, men det är ändå sjukt. Hur orkar folk?

Nu lät jag väldigt bitter, vilket inte alls var meningen... Jag ville bara få ut dethär lite, en av många tankar jag funderat över mycket. Nu antar jag att jag borde plugga matte, hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0